WWF Україна та “Сільпо” пояснять покупцям, як вибір легальних продуктів впливає на збереження диких видів 20.12.2019

Напередодні новорічних свят Всесвітній фонд природи WWF Україна та національний ритейлер “Сільпо” розпочали інформаційну кампанію, яка пояснює відвідувачам магазинів, як перевіряти легальність походження осетрового мяса та ікри. Відповідні інфостенди розміщені у 74 магазинах мережі в Києві, Львові, Дніпрі, Харкові, Луцьку, Запоріжжі, Вінниці, Хмельницьку, Маріуполі, Чернігові. А співробітники рибних відділів готові пояснити покупцям не тільки, як має виглядати правильна етикетка, а й чому важливо зберігати диких осетрових риб.

«Перед тим, як почати співробітництво із постачальниками, ми обов’язково переконуємося у наявності всіх сертифікатів і відповідність до законодавства України. Для нас важливо щоб гості отримували якісний та легальний продукт, який не шкодить планеті. Тому Мережа «Сільпо» приєдналася до ініціативи WWF Україна щодо збереження рідкісних видів осетрових і хочемо донести цю інформацію нашим гостям», — пояснює маркетинг-директор «Сільпо» Катерина Огуряєва.

Осетрові риби пережили динозаврів, але не можуть пережити сучасну технологічну революцію. З 2009 року всі шість видів осетрових видів, що трапляються в Україні, занесені до Червоної книги. Два з них - шип та осетер європейський — вже отримали статус “зниклі”. Вилов і продаж диких осетрових чи продукції з них суворо заборонений законом.

За даними звіту WWF “Жива планета” (2018) чисельність хребетних за менш ніж 50 років скоротилась на 60%. І найбільше страждають саме водні організми. Основні причини - перевилов та знищення водойм. Якщо людство не змінить свою поведінку, промислове рибальство перестане існувати вже в цьому столітті, бо запаси риби практично вичерпаються. Особливо в скрутному становищі знаходяться риби, що мають великі розміри, довго живуть і не часто розмножуються, наприклад, осетрові.

Через попит ринку, на заміну диким осетровим з’явились вирощені на спеціальних фермах. Вони зовсім не відрізняються від диких смаковими якостями та більш безпечні для здоров’я людини. З таких осетрів отримується м'ясо та ікра, які відповідно сертифікуються та позначаються як аквакультурні, тобто легальні.

WWF Україна створив поради для покупців, які піклуються про здоров'я своє та своїх родин, дбають про збереження рідкісних видів тварин та не хочуть підтримувати тих, хто порушує національне та міжнародне законодавство:

КОЛИ КУПУЄТЕ:

● Звертайте увагу на розмір. Рибини, вирощені в аквакультурі, будуть приблизно однакового розміру (до 1 м завдовжки і 10-12 см в діаметрі)

● Звертайте увагу на етикетку. Там має бути: назва й адреса виробника, дата виробництва та термін придатності, назва виду риби, для імпортованої продукції - код у форматі CITES:

● Не купуйте на стихійних ринках, магазинах-одноденках та в інтернеті. Дослідження, проведені WWF Україна та Інститутом Лейбніца (Німеччина) показали, що продукція з цих джерел є або дикого браконьєрського походження, або не є осетровою ікрою взагалі.

● Не купуйте ікру дикого походження, окрім порушення закону, це ще може погіршити ваше здоров'я, бо не відомо в яких умовах ікра добувалася та пакувалась.

● Обирайте перевірені магазини

КОЛИ ЗАМОВЛЯЄТЕ В РЕСТОРАНІ

● Замовляйте тільки там, де чорна ікра зазначена у меню

● Обирайте перевірені ресторани

● Поцікавтесь походженням та документами. Для імпортованої ікри й осетрини ресторан має надати дозвіл CITES від країни-виробника

● Щоб зменшити ризики для здоров’я, попросіть, щоб баночку відкривали при вас. Ікра повинна бути чистою, без нальотів та плівок, без надлишку рідини, не переливатися у банці і не злипатися у грудочки. Колір у чорної ікри не завжди чорний – він може змінюватися від чорного до світло-сірого

________

WWF Україна захищає осетрових як особливо цінні види. Проект “Життя дунайським осетровим” вже 3 роки успішно реалізується в Україні та 5 інших європейських країнах. Метою проекту є не лише вивчити та охороняти осетрових Дунаю, а ще й соціально-економічний компонент - просвітницька робота місцевого населення, створення бізнес-планів альтернативних заробітків для рибалок, робота з дітьми. Крім того, кожного літа небайдужі волонтери приїжджають на “Осетрову варту”, щоб моніторити міграцію молоді осетрових від Дунаю до Чорного моря та зробити цей шлях максимально безпечним.

Дикі осетрові - найбільші прісноводні види риб на Землі. Якщо вони зникнуть, для одних видів-сусідів зникне джерело їжі, для інших — комфортне середовище існування та посилиться тиск хижаків. Зберігаючи диких осетрових, ми зберігаємо ще десятки інших організмів.

_____________

Довідка:

Всесвітній фонд природи (WWF) – це одна з найбільших та найповажніших незалежних

природоохоронних організацій, представництва якої діють у понад 100 країнах за підтримки більш ніж 5 млн людей по всьому світу. Місія Всесвітнього фонду природи – зупинити деградацію природного середовища планети та побудувати майбутнє, в якому людство житиме в гармонії з природою. Цього можна досягти шляхом збереження біологічного різноманіття світу, сталого використання природних ресурсів, зменшення рівня забрудненості довкілля та марнотратного споживання.

«Сільпо» — одна з найбільших національних мереж продовольчих супермаркетів України з асортиментом близько 76 000 найменувань продуктів харчування і супутніх товарів, а також товарами власних торгових марок і власного імпорту. В компанії діє проєкт підтримки та розвитку малих українських виробників «Лавка Традицій™». Більш як п’ять років тому ритейлер почав розробляти власний авторський концептуальний дизайн для окремих супермаркетів, а в 2018 році поширив експеримент на всю мережу. Тепер кожен новий «Сільпо» має індивідуальне оформлення, крім того, діє програма оновлення дизайну й концепції вже наявних магазинів. У мережі є супермаркети, зокрема, в таких стилях: Всесвіт Мавки, Ван Гог, музичний, спортивний, стародавня друкарня, яхт-клуб або морський порт, азіатська та японська культура, Дикий Захід, є магазин із написами клінгонською мовою (вигаданою мовою серіалу «Зоряний шлях») та рок-зірками тощо. Станом на 19.12.2019 торговельна мережа нараховує 254 супермаркети, включаючи чотири Le Silpo. 

Архів новин