Торговельні мережі “Фора”, THRASH! ТРАШ! та FOZZY C&C з 21 липня 2023 року приєдналися до виконання Меморандуму про забезпечення стабільної роботи в Україні ланцюгу постачання продуктів харчування в умовах дії воєнного стану.
Зазначений меморандум був підписаний 14 квітня 2023 року представниками найбільших роздрібних торговельних мереж України, зокрема, АТБ, “Сільпо”, Ашан, Novus, Varus, Коло. 21 липня на сайті Антимонопольного комітету України опубліковано позитивний висновок щодо даного документу. З цієї дати торгові мережі - підписанти розпочали його виконання.
За умовами меморандуму, умови оплати за базові харчові продукти вітчизняного виробництва не перевищуватимуть 30 календарних днів. До списку товарів, на які поширюється дія Меморандуму, увійшли такі товари вітчизняного виробництва (крім товарів маркованих як «органічна продукція»): крупи (гречана, пшенична, ячна, горохова, перлова, цукор-пісок (буряковий), борошно пшеничне, хліб, батон, макаронні вироби з м'яких сортів, вермішель з борошна пшеничного вищого сорту, молоко (окрім тривалого зберігання), сир кисломолочний, кефір у плівці, масло вершкове жирністю 72,5, сметана у плівці, яйця курячі (нефасовані) або категорії С1; олія соняшникова рафінована, м'ясо курятини, м'ясо свинини, овочі нефасовані «борщового набору» (картопля, морква, буряк, цибуля ріпчаста, капуста білокачанна), вода мінеральна негазована.
При цьому, торговельні мережі “Фора”, THRASH! ТРАШ! та FOZZY C&C у своїй діяльності продовжуватимуть дотримуватись вимог діючої на сьогодні урядової постанови № 650 від 19.06.2023 щодо строків розрахунків на соціальні товари в межах 10 календарних днів з дня виставлення постачальником таких товарів рахунку для на оплату поставленої продукції.
Для забезпечення умов виконання Меморандуму постачальники повинні належним чином, згідно з законодавством, оформлювати та надавати товаросупровідні документи, а також своєчасно здійснювати реєстрацію податкових накладних, розрахунків коригувань кількісних і вартісних показників до податкових накладних.
Меморандум є першим ринковим інструментом саморегулювання, застосованим у галузі роздрібної торгівлі, що свідчить про відкриту готовність мереж продуктового ритейлу, навіть в складних умовах воєнного стану, діяти з метою забезпечення продовольчої безпеки, належного постачання продуктів населенню в усі регіони країни та для збалансування умов взаємодії із постачальниками.
Нагадаємо, під час енергетичної кризи задля забезпечення доступу населення до продуктів компаніями було придбано значну кількість генераторних установок та старлінків з метою забезпечення належного доступу споживачів до продуктів.
Укладання даного Меморандуму є свідченням не тільки соціальної відповідальності продуктового ритейлу під час воєнного стану, а й готовності продовольчої галузі до саморегулювання заради підтримки економіки країни.